Thursday, July 25, 2013

11

Terima kasih Ya Allah. Kau masih sematkan nikmatMu pada diriku hambaMu yang hina. Sungguh aku malu akan kasihMu yang menjaga aku. Terima kasih Tuhan, Kau kurniakan dia menerangi kegelapan hidupku. Aku jahil, leka dibuai nikmat dunia. Kau hantarkan dia yang mengingatkanku akan malam yang Kau janjikan ganjaranMu. Kau hantarkan dia untuk papah aku bila aku jatuh tersungkur akibat kealpaan diri ditenggelami kemewahan dunia. Di mana janjiku untuk bertemu mama di sana? Andai aku di sini hanyut bergelumang dosa. Terima kasih Tuhan. Sungguh aku rugi meraung menangis kehilangan manusia. Meminta padaMu namun kurang amalan untuk ke situ. Malam Lailatur Qadr pada sepuluh malam terakhir. Semoga aku sempat sujud di tikar sejadah dan menadah  tangan berdoa kepada Mu Tuhan.

No comments: