Saturday, October 29, 2011

menternak lemak bahagian 1

berbekalkan rm20hinggit. apa makanan paling lazat hampa boleh makan?
fast food yang tidak menyihatkan! yaa. tepat sekali jawapan anda. *dush! imaginasi tahap melampau sudah menjelma*. baiklah. disebabkan aku bersendirian di rumah. chewah. macam orang bujang la pulak kan. ehh! aku bujang lah. bujang lapokkkkk. blerghhhhhh, tak ilmiah langsung entri aku. *abaikan*

hari ini. hari sabtu. maka seisi keluarga keluar meronggeng dan tinggallah aku keseorangan. bukan la mereonggeng mana pun. kakak dan adik aku ke sg petani. ayah aku pulak ke kenduri. maka aku yang keseorangan terkontang kanting ni perah segala keringat dan kudrat untuk mengisi kelaparan dan juga menjadi penternak lemak yang berjaya. yeaaa to me!! haha. sebelum ayah dah keluar rumah. aku pun dengan muka tak bertenaga langsung macam cicak kobeng baru lepas kena lastik keluar la bilik sampai merungut "lapar, lapar, lapar".(aku tak buat la macam ni). nanti ayah aku sumbat jugak nasi basi dalam mulut. itu dah sampai tahap kebulur tak makan 3 hari. haa. dipendekkan cerita, ayah aku pun bagi la sejumlah wang untuk aku keluar mencari makanan.


aku pun ke kedai berdekatan (errr. perlukah?). 
jeng jeng jeng. pulang sudah ke rumah. dan aku bawak balik spaghetti (tak masak lagi), prego, kimball, cendawan, biskut marie, telur dan serbuk koko. pumpang pumpang (sound effect) aku kerjakan dapur. daripada pukul 12. dan sekarang. ehh! dah pukul 2.30 lah. aku telah berjaya menghasilkan kek batik dan spaghetti. perut sudah kenyang, hati sudah senang. sekarang masanya untuk..........


tidur. err, mungkinkah? exam is haunting me. baiklah tidur ku sayang. jumpa malam ni saja lah. sekian
(mood: english studies sampai rabak buku)

No comments: